We'll be back! Felicitaties van onze intendant

Beste collega’s, de nieuwe datum voor een volgend concert in London is reeds een feit: 8 maart 2013 staan we terug in Cadogan. Weer met een symfonie waarvan ik weet dat “mijn troepen” het dak van de zaal wegspelen – Dvoràk 9. Wie had ooit gedacht dat wij Londen zouden veroveren met groot en bekend repertoire, dat bijna dagelijks door wereldorkesten in die stad gespeeld wordt ?! Ik wil dit nieuws niet enkel met jullie delen, maar ook melden hoe trots ik hierop ben.

Herhaaldelijk ben ik reeds voor jullie komen staan met vaak dezelfde boodschap: “ik probeer de bal klaar te leggen, maar jullie moeten shotten”. Of, in mijn veel geliefder koerstermen: “we gaan even versnellen op de Taaienberg en voluit op de Oude Kwaremont..”. En kijk, het werkt!

In Londen heb ik met verschillenden onder jullie even kunnen spreken en vele gesprekken blijven hangen, waarvan ik er één wil delen. Een van de collega’s vroeg me in de bar na het concert: “ik zag je tijdens de repetitie daar zo alleen zitten in de zaal en vroeg me plots af ‘hoe zou die zich nu voelen tijdens zo een concert’ ?”. Die vraag heeft me serieus geraakt, omdat ze blijk geeft van iets wat ik bijzonder belangrijk vind: het besef dat we met zijn allen aan één project werken en er keihard voor gaan. We worden potdorie straks nog échte Belgen: L’Union fait la Force !!

In ieder geval: een en ander geregeld krijgen dat het orkest uitgenodigd werd in Londen, was geen eenvoudig parcours, maar we hebben het gerealiseerd. Dat was de Taaienberg.
Het concert zelf was een onvergetelijk muzikaal feest. Meteen opnieuw uitgenodigd worden en een groot impresariaat (IMG) én een zaal die hun reeds volgeboekte kalender voor 2012-2013 openbreken om ons terug te hebben, tsja… dat kan enkel met een hecht en hongerig team uitstekende mensen zoals jullie ! Dat was de Oude Kwaremont. En één dag na thuiskomst is de nieuwe concertdatum in Londen een feit. Die koers is van ons !

Ik heb maar twee woorden: gefeliciteerd en bedankt aan elk van jullie, musici én team, ook de thuisblijvers ! En voor ik het vergeet: Na de Ronde is er Parijs-Roubaix.


Collegiale groet
Gunther

1 reacties:

 

Twitter Updates