Polish
soprano Aga Mikolaj was in full command of each song, coloring her
voice to reflect Strauss’s musical depictions of the poems. In
“Frühling” she sang with radiant warmth while handling the music’s wide
and difficult leaps with grace. - See more at:
http://bostonclassicalreview.com/2015/02/polish-soprano-soars-in-strauss-and-mahler-with-boston-philharmonic/#sthash.E0YXLTiQ.dpuf
Alsof Shakespeare himself zich ermee had bemoeid, zo begon de repetitieweek op maandag - ietwat dramatisch. Sopraan Susan Gritton moest wegens ziekte haar concerten met ons afzeggen, en ook bij de strijkers en houtblazers moesten in allerijl naar een aantal vervangers worden gezocht. Op dinsdagochtend kon gelukkig goed nieuws aan chef Yoel Levi worden overgebracht: alle pupiters waren compleet, en sopraan Aga Mikolaj zou de Vier Letzte Lieder en Mahler komen zingen. De repetities waren veelbelovend. Als musici spontaan komen vertellen dat ze bijna tot tranen toe worden bewogen tijdens het repeteren, weet je dat er iets speciaals te gebeuren staat...
Zowel in Flagey als in Cadogan Hall werden het concerten die voor kippenvel zorgden! Het minutieuze, elegante en prachtige spel van de musici o.l.v. Levi mengde zich feilloos met Aga Mikolaj's ongelooflijk beheerste maar minstens zo ontroerende zangpartijen.
Het laaiend enthousiaste publiek kreeg er een bisnummer bovenop: het prachtige 'Morgen!' van Strauss, met een schitterend vertolkte partij door concertmeester Otto Derolez.
0 reacties:
Een reactie posten