In Parijs schijnt de zon


Maar zoals gewoonlijk hebben we er niet veel aan…. 
Om 14u35 komt de trein toe in Paris Nord, om 16u begint de repetitie, 7 metrostops verder, in de Cité de la musique. 

We hebben twee uur voor de balans. Die is vooral belangrijk voor de Berio, omdat er met versterking, zangers, en een speciale setup gewerkt wordt. Maar ook de balans van Mahlers Eerste Symfonie is niet gemakkelijk. 

Mahler laatste beweging: het is een groot spektakel. Vier fluiten, vier hobo’s, vier klarinetten, drie fagotten, vier trompetten, drie trombones, de tuba en zeven hoorns zorgen voor een impressionante fff. Opeens is er beweging op het podium: tijdens het spelen staat de hoornsectie recht. Een idee van maestro Mahler himself: Om een maximum aan klank te bereiken, heeft hij in zijn partituur vermeld dat de grote finale rechtstaand moet worden gespeeld. We willen het eerst niet geloven en gaan een kijkje nemen in de partituren. En inderdaad: “Aufstehen” staat er in grote letters.


0 reacties:

Een reactie posten

 

Twitter Updates